alltså....

Ibland undrar jag hur i helvete HV funkar.
Visserligen är halva laget skadat, det köper jag.
Men att trots detta tro att man kan vinna en match bara genom att slänga ut skridskorna på isen funkar inte.
Hur många spelare det än saknas så får man inte sluta spela.
Man måste kämpa.
Vad hände med laget ingen kunde krossa på hemmaplan?
HV sög idag, dom vann visserligen i lördags men innan dess sög de också.

Vänta lite nu här...
Låter det som att jag dissar HV?
Jag tror vi spolar tillbaka till början av detta inlägg....

.åskco ed gös ssed nannin nem sgadröl i negilressiv nnav mod, gadi gös VH
?nalpammeh åp assork ednuk negni tegal dem ednäh daV
.apmäk etsåm naM
.etni raknuf nesi åp anroksdirks tu agnäls tta moneg arab hctam ne anniv nak nam tta ort atted stort tta neM
.gaj repök ted, tadaks tegal avlah rä negilressiV
.raknuf VH etevleh i ruh gaj rardnu dnalbI

Då börjar vi om.
Men gud vilken bra match det var.
Jag blev fruktansvärt förvänad över att det var en välgörenhets match, det hade de inte annonserat om.
Men tydligt och klart.
Mål tavlan visade på 1-4 efter slutsignal vilket är ett tydligt tecken på generositet och ödmjukhet från HV´s sida.
Att förlora med flit på detta sätt.
Bara för att ett av bottenlagen ska få lite poäng och komma från kvalplats till ingenmansland, det är fint gjort!
Det borde finnas mer såna lag i elitserien.
Tack HV för att ni visade att det faktiskt finns kärlek lagen emellan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0