just det ja

Det har ju faktiskt hänt en relativt kul sak idag.
Allt är ju visserligen relativt, men ja.. shit the same.

Det hände när jag skulle betala bussen från a6 och ner mot stan.
Glad som vanligt kliver jag på bussen, tittar på chauffören och säger
- En ungdom.
Busschauffören tittar på mej fundersamt och utbrister
- Ungdom? Har du fyllt 20år?
-Ja Herregud, skrattar jag.

Detta händer ju inte alltför sällan om man säger så.
På krogen i lördags tex, ingen behövde visa leg, eller ja, enda tills det att jag skulle kliva in.
Nog fan fick jag en hand uppkörd i ansiktet, i sedvanlig ordning.

Någon gång, någon gång önskar jag att folk kunde se att jag faktiskt bara har ett år kvar innan jag är halvvägs till 50.
Någon gång, önskar jag att folk kunde gissa att jag var 23-24 istället för 17-19....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0