det här med jul

För er som inte vet det så är det sista november idag.
Från och med imorgon är det December.
Det innebär juletider.
Jag gillar inte julen, just nu grinar jag till och med illa.
Men att man ogillar julen kan man knappt säga öppet.
Nej, det får hållas bakom stängda dörrar.
Men nu erkänner jag det för er, jag brukar ju inte vara den som hyschar med saker och ting, så jag kan väl lika gärna bli en tråkig jul-hatare i era ögon.
Förr älskade jag julen och allt som hade med den att göra.
Snö, gran, godis, paket och ja, till och med tomten.
Första advent var dagen då allt julpynt skulle fram.
Första advent var igår.
Inte ett enda julpynt har jag, så mycke ogillar jag detta fåniga påhitt.
- Fy fan vad du är tråkig, tänker ni nu.
Ni får gärna tycka det.
Men julen 2004 var den värsta jag någonsin upplevt och efter den julen har det aldrig blivit sej likt igen.
Julen för mej i "vuxen" ålder betyder sorg, och enbart sorg...
Tiden läker alla sår säger dom, men 5år senare är jag fortfarande lika bitter.
Decmber är den månaden på året då jag kab börja gråta fast jag skrattade 3sekunder tidigare.
Julen påminner om dåligt samvete och alla de där tankarna om hur, varför och kanske kommer tillbaka.

Jag vill inget hellre än att denna jävla månaden tar slut, fort som sjuttsingen.
Jag saknar min farfar.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0