det här med sömn

Varje dag när jag vaknar är det samma visa.
Jag är oförskämt trött och i sedvanlig ordning säger jag - Ikväll ska jag lägga mej tidigt!
Men i sedvanlig ordning sitter jag här till klockan närmar sej midnatt.
Nu undrar jag - Är det något fel på mej?
Ja, det är fel på mej.
Jag har visst lite svårt att komma till skott.
Mycke snack och liten verkstad.
Men istället för att ligga i sängen och vrida och vända på mej fram och tillbaka och ändå inte somna, så kan jag ju lika gärna sitta här och öka på min statistik lite.
Statistik är bara siffor, men sömn är jävligt underskattat.
Jag borde lära mej det där.

Nån gång säger jag, nån gång, en vacker dag, ska jag också lägga mej tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0