det här med svininfluensa

Första gången jag hörde talas om detta fenomen blev jag skitskraj.
Jag trodde jag skulle dö med ett tryne stort som Saturnus och med en knorr, knorrigare än knorr´s pulversås.
Men inte då, numera är jag vaccinerad mot denna otäcka åkomma.
Lagom tills det börjat sprida sej som en löpeld i Smålands mörka skogar.
De har tydligen aldrig konstaterat så många fall som just de två senaste dagarna.
Jag vet att man inte ska spekulera i det okända, men man kan inte alltid låta bli.
Tänk om jag inte fått sprutan..
Undra isåfall om knorren hade börjat växa fram, om min röst hade blivit mer grymt liknande och om min ansiktform börjat ändras till ett tryne.
Mitt nya smeknamn hade isåfall varit Miss Piggy, men inte nu.
Jag är ju vaccinerad och får väl vänja mej vid mitt smeknamn.

Trevlig helg från mej.
AKA Schlikket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0