ett samhälls problem

Väl medveten om att ni ännu mer kommer tro att jag är smått rasistisk ska vi nu ta upp ett STORT problem i vårat samhälle.
Jag är inte rasist men inte heller helt fördomsfri.
Men detta är en sak som jag anser vara så fruktansvärt sjukt, och inte minst så jävla fel.

En god vän till mej har nyligen utbildat sej till undersköterska och skulle för första gången söka jobb som just undersköterska.
Hon går in på arbetsförmedlingens hemsida och börjar.
Det första hon möts av är "arabisk språkkunskap är ett krav"
Ursäkta, vi går tillbaka och ser vad som var fel.
"arabiska är krav"
Jag har lite svårt att förstå detta.
Vi bor i Sverige, här pratar vi svenska.
Så vi måste kunna prata DERAS språk för att få jobb i VÅRT land!?
Man ska ta seden dit man kommer, och att prata arabiska ska INTE vara ett krav när man är i Sverige.
Säg att jag flyttar till Irak tex. inte fan får jag jobb för att jag kan prata svenska.

Detta borde någon ändra på!
Det finns ju faktiskt svenska för invandrare, och det borde dom gå!


Kommentarer
Postat av: manda

Håller med dig!! ok om man söker jobb som tolk då kan jag förstå om det är krav på andra språk men faaan inte andra arbeten.. dom är rasister!!

2009-11-17 @ 08:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0