förklaring följer

Rubriken lät precis som det där programmet på Discovery, det kommer inte påminna om det mer än så, dessvärre.
Men "för längesen" lärde jag mej uttrycket 30.06.
Vi kan ta ett exempel så ni hänger med i resonemanget.

"Fyy faan vad dum jag är, jag skulle kunna skjuta mej själv"
Då svarar man alltså kort och ointresserat
"30.06"

Många gånger när man säger detta rynkar personen i fråga på pannan och fattar noll.
Ungefär som IQ badboll, eller fiskmås om du föredrar det.

För er som undrar vad som menas med detta uttryck följer här förklaringen i bildform.


Bilden föreställer alltså "30.06" och resten kan ni nog lista ut själva, hoppas jag.
Annars borde ni kanske fundera på att införskaffa er lite 30.06


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0