försöker vara poetisk

Detta kommer vara det ärligaste poesi försöket någonsin från min sida.
Så läs och njut, för det kommer ALDRIG upprepas!
Här är alltså nåt fjolligt ihop-plock av olika saker som JAG TROR!
Så observera att detta endast präglar (mina) egna åsikter.

Jag tror att vi lägger vår lycka i händerna på andra.
Jag tror att skräpmat är så gott, enbart för att det inte är bra för dej.
Jag tror att allas föräldrar gjorde så gott de kunde.
Jag tror att modemagasin framkallar låg självkänsla.
Jag tror att man får tillbaka det man själv ger.
Jag tror att man lär sej uppskatta kärlek först när man blivit riktigt dissad.
Jag tror att gräset är lika grönt på båda sidorna.
Jag tror att man aldrig vet vad man förlorar förrän det är för sent.
Jag tror att förtroende är viktigare än monogami.
Jag tror att varje människas mest attraktiva funktioner är hjärta och själ.
Jag tror att familjen är värd mer än alla pengar i världen.
Jag tror att kampen för ekonomisk frihet är orättvis.
Jag tror att de enda som inte håller med är miljonärer.
Jag tror att förlåtelse är nyckeln till personlig lycka.
Jag tror att gud inte accepterar TV evangelister.
Jag tror på att kärleken överlever döden i evighet.
Jag tror att äktenskap eliminerar behovet av att vara avklädd.


Får jag säga det själv så klarade jag mej nog ganska bra.
Men kom ihåg, det var en engångsföreteelse.

And I´m out // PoetFransson


Kommentarer
Postat av: Anonym

Någon som kopierat Savage Garden saftigt ser jag :-P

2009-11-22 @ 20:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0