lite mer seriös

Jag ska nu göra ett tappert försök att skriva något vettigt.
Något vettigt måste man väl kunna hitta på?
Men jag är måttligt tveksam.
Ett tappert försök iallafall.

Var ute nyss, det är svinkallt!
Säkert under nollan.
Jag hatar snö, jag hatar kallt väder.
Jag gillar inte tjocka jackor, varma skor, mössa, vantar och allt vad vinter innebär.
Att vintern är varmare nu än vad den var när jag var "liten" kan ju ses som positivt.
Nackdelen är att OM det kommer snö, så blir det plusgrader och det enda som finns kvar av det vita snötäcket(som ju faktiskt är ganska fint om man håller sej på rätt sida fönstret), är bara en massa slask.
Jag vet egentligen inte vilket jag avskyr mest, snö eller slask.
Snö eller slask?!
Det positiva med slasket är att man då påminns om en varmare värld.
Det betyder att det är på väg åt rätt håll.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen.
Jag kommer frysa ihjäl denna vintern, november är inte slut än, och redan har jag frostskador på hela kroppen.
Det finns inte en chans att jag överlever vintern, inte i år igen.

Jag måste bara försöka finna ett sätt att genomleva den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0