tankar

Jag har lite svårt att somna på kvällarna, detta resulterar i en massameningslöst tänkande från min sida.
Det jag inatt funderade på samtidigt som jag låg i sängen och vred på mej fram och tillbaka var hur folk tänker.
Jag är ju småländsk och tänker som så.
Men ta skåningar, no offense, men dom pratar lite roligt dom.
Så när de tänker för sej själva och hör rösten i huvudet, är den då också på skånska?
Tänker man med samma dialekt man pratar?
Självklart gör man det, men hade jag varit skåning hade jag valt att tänka på rikssvenska istället för halv danska.

Min svägerska säger iallafall att hon tänker på det sättet som hon hör sin egen röst när hon pratar.
Men jag undrar ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0