bitter vinst

Idag spelade HV71 sin nionde hemmamatch, som resulterade i den 9de raka hemmavinsten.
Visst klagar man inte på det, vinst är alltid vinst och det vore pinsamt om ett lag som Brynäs kom och krossade HV´s fina hemmasvit.
Men på något sätt missunnar jag ändå HV denna vinsten, jag missunnar OSS denna vinst.
Dagens spel var så kasst att jag inte finner ord.
Dåligt puckförande, passar som inte gick fram osv osv osv...
Ändå drog jag en lättnads suck när första målet ÄNTLIGEN kom.
Sen kom tvåan, sen kom trean, men minsta tillstymmelse till reducering från Brynäs sidan syntes inte till.
Dom chanserna lämnade dom kvar när första perioden tog slut.
Ändå var inget av lagen bra.

Jag älskar HV71 iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0