sicken osis

Alla mina googlade efterforskningar om den kommande kometen som så fint skulle förinta jorden var förgäves.
Minns inte vilket år jag läset det i aftonbladet, inte vad kometen hette eller när den skulle komma.

Men enligt mitt minne var det någon gång i slutet på 2010-talet, alltså -17, -18 någonting,
som man för första gången skulle se kometen från jorden.
Då skulle man som först kunna svara på om den skulle fortsätta i våran omloppsbana eller ändra riktning.
Skulle den mot förmodan fortsätta mot oss så dkulle kollision inträffa någon på tidigt 2020-tal tror jag.

Nej, självklart överdriver jag ju lite.
Hela jorden skulle ju inte gå i bitar, men förödelsen skulle vara enorm och alla på vår jord skulle utsättas för rök och damm som kollisionen skulle orsaka.

Så vitt jag vill minnas så var kometen några mil i diameter.
Det är inte illa.

Så skulle den, mot all förmodan komma mot oss så får vi väl be Fuglesang att göra en Armageddon och bli den hjälten han alltid velat bli.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0