ett förslag

Eftersom varken jag eller Soffi är av den där jätte medmänskliga varianten av människa så har vi funderat ut en jätte bra lösning på vår tids största problem.
Och med en svägerska som läser politik, ber jag henne genom bloggen att framföra våra högsta önskemål till käre herr Reinfeldt.

Idén är att slopa alla jävla tidskrävande och fruktansvärt dåliga och tråkiga välgörenhetsprogram.
Iställer för att skänka er pengar "indirekt" till de "skakade" människor på Haiti, så kan ni istället lite mer "direkt" skänka era förmögenheter till HV71.
Detta är också ett slags välgörenhets jippo, då vår tanke är att vi genom dessa bidrag skall beställa diverse postorder luder och pallvis med öl och sprit från Tyskland, för att allas våra älskade hockeyfavoriter ska få sej en REJÄL omgång och där genom kunna börja prestera bättre på matcher.

Man vinner inga guld genom att spela så som de gjort det senaste, och inte heller vinner man serien.
Skänk därför era pengar till HV71 och dess välgörande ändamål.
Till Haiti skänker ni bara pengar i onödan, de drabbas ändå snart av en ny jordbävning.

Sätt in ert bidrag på plusgiro 555-HV71
Tack för ert bidrag och en fortsatt trevlig måndag önskar vi på redaktionen.


Kommentarer
Postat av: Cecilia



All typ välgörenhet och liknande skall ske på egen fri vilja och helt utan yttre påverkan. Sådan fenomen har inget med politik att göra, möjligen marknadsföring och reklam för företag men inte annars. Förbud, restriktioner, censur och tvång och känns lite lite Sovjet/80-tal och inget vi bör sträva efter.



Men om ni nu väljer att lägga era ont förvärvade pengar på HV71, så tycker jag att det är upp till er. Mina går till Läkare utan gränser och ett Haiti i nöd, människor som lider, människor som förlorat allt.

2010-02-08 @ 17:13:20
URL: http://cillamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilka bloggar tycker du är enklast att läsa om du får välja mellan dem på blogg.se och devote.se?

2010-02-08 @ 22:12:22
Postat av: anders

på tal om i eller u-lans problem så sa min fru åt mig en kväll när jag ville till att jag kunde läsa en porrtidning varför kan inte alla negrer som svälter lika gärna läsa en kokbok då

2010-03-21 @ 03:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0