fördomarna flödar på Sjögatan

Har spenderat kvällen hos min bror och svägerska och nyfiket tittat på när Crilla bakat bullar sjungandes till musiken.
Plötsligt spelas Ted Gärdestad.

Crille - Var inte han bög?
Cicci - Det vet jag inte!?
Crille - Jo, han låter som en bög.
Jag - Men man lät så på -70talet.
Cicci - Man var inte bög på -70talet.
Crille - Nej, han var ju inte känd på -70talet.
Cicci och jag tittar lite frågande på varann.
Crille - Ja, det är ju bara kända personer som blir bögar.
Cicci - Fast det är konstigt att prins Carl-Philip skaffat ny tjej.
Jag - Ja, som dessutom påminner om Silvia....
Cicci - Nej, men han är ju lätt bög.
Crille - Tar han henne i sketan då?
Cicci - Han fick nog inte vara bög, därför skaffade han någon som liknade hans mamma.
Jag - Men det blir ju typ incest!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0