det här med tanter

Jag och Gustavsson diskuterade för ett tag sen om tanter, som hela nätterna roar sej med att öppna och stänga dörren.
Stöter de på någon i trappuppgången ska de stå och prata i en evighet om hur det var förr etcetera....
Nu kanske detta inte handlar om någon särskild tant, utan kanske just definitionen "gamla" i sej.
Mångfaldet av personer som överstigit 85år beter sej lite annorlunda.
De anser att datorer och mobiltelefoner är djävulens påfund och borde strängt förbjudas för annars kommer man aldrig in i himlen.
Nu tror jag inte riktigt att det är vad de egentligen tror.
Jag tror att dessa gamla jobbar åt djävulen.
Nu menar jag dessa gamla som tillbringar timme efter timme med att stå i fönsret och notera vilka som går förbi och med vem.
Dessa gamla som stoppar en i exempelvis trappuppgången bara för att påpeka att mobiltelefoner är vansinne.

Det är bara deras täckmantel, jag lovar.
Egentligen är dom ett gäng kommunistspioner som gör allt för att återupprätta den forna Sovjetunionen.

Sen har vi ju bra gamla människor, dessa som ständigt bjuder på bullar, pannkakor och glass.
Fast det förstås, de jobabr säkert under-cover för pepparkakshäxan i Hans och Greta...

Min slutsats blir följande, det var nog bättre förr, när gamla var gamla och inte topphemliga spioner och diverse agenter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0