En alternativ ursäkt

Som om inte föregående ursäkt vore nog, så skrev redaktören även till, utifall att ni inte skulle tro på henne.

"Hej igen.
Om ni nu mot förmodan skulle välja att inte tro på att jag led av sinnesförvirring och andra jobbiga åkommor, så kommer här nu sanningen.
Eftersom sanningen känns mer som science fiction valde jag att från början ljuga ihop en mer trovärdig historia.
Men för er som såg rakt igenom den kommer nu är sanningen.
Känsliga läsare varnas.
- All dagens uppdatering sket sej eftersom när jag var ute en sväng så fick statyn på torget liv och jag började slåss med mej, jag var faktiskt ganska skakis.
Jag upplevde mitt första "Jedi moment" och någonstans mellan verkligheten och den StarWars baserade världen tappade jag min nyckel.
Utan nyckel kommer man ju inte in hemma.
När jag lyckats svinga mitt lasersvärd likt en Samuraj mot statyn, var det den istället för jag som var skakig.
Rätt som det var hörde jag någon ropa - STÅ STILL!!!
Jag kollade upp och såg att det var lagens långa arm som stod där med dragna vapen.
Jag gjorde precis som min far en gång lärde mej, jag sänkte huvet och tittade på dom med mina mest ledsna hundögon och snyftade fram - Det var inte jag som började.
Då vände de sej mot statyn som sakta börjat backa därifrån.
- Freezee!! skrek polisen.
Och se på fan, statyn blev staty igen, om jag bara kunde fattat från början att det var så enkelt.
När all denna Jedi hysteri lagt sej drabbades jag istället av det rådande behovet av att komma med en massa dåliga ursäkter.
Där är vi nu.
Ni får tro vad ni vill!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0