hur kommer man med i TV?

Jag har en kompis som länge tyckt att hon och jag borde vara med i Ballar av stål, om det nu mot förmodan skulle börja sändas igen.
Hon tycker att jag är snarlik med Björn Gustafsson och har helt klart smålands roligaste eller kassaste humor, jag är rapp i käften och har alltid svar på tal.
Hur som helst så varnar jag er nu för bloggens i särklass längsta inlägg, bara så ni vet.

I smålands mörkaste skogar finns det dock en given kandidat till detta program.
Tänk nu på att detta är hämtat ur verkliga livet och reflekterar dennes liv och inte min dåliga och till synes sjuka fantasi.

Han heter iallafall Nisse och jobbar på Huskvarnas postkontor.
Det är helt klart ett av smålands original som man så fint kallar det.

Denna Nisse då.
Han har nu börjat sälja hushållsnära tjänster, med allt vad det innebär.
DÅ menar jag inte städa, tvätta och såna grejer utan andra saker.
Han fick sparken från posten efter att ha förskingrat socialbidrag och uttalat sej offentligt om invandrarpolitiken.
Det hände under tiden han var stationerad som brevbärare på Råslätt, där han med strålkastare navigerade sej fram i betongdjungeln på sin stödhjulsutrustade postcykel.
Var han på riktigt bra humör så kunde man höra på avstånd hur han närmade sej, visslandes på nationalsången.
Om han någon gång påtvingades vikarier från Samhall, var han snäll och erbjöd dessa varsinn sparkcykel.

Nisse var väldigt omtycks i brevbärar kretsar och ansågs vara en man av bästa kaliber.

Men som om inte detta vore nog.
Våren 2003 tog han ut skiljsmässa från Märta bördig från Steket.
Av den absurda anledning att hon inte lägre delade hans åsikter och aldrig ställde upp med att tillfredställa hans manliga behov.
Det blev även vårdnadstvist om deras tjur Ernst och katten Buster.
Ingen av de två ansågs av tingsrätten lämplig att handha dessa djur.
Ernst bor numera hos fosterfamilj i Spanien där han extraknäcker som Entrécote.
Buster å andra sidan, gick en tragisk väg till mötes då han blev placerad på en anstalt för bostadslösa katter (även kallat pensionat).

Nu för tiden mår Nisse ganska bra igen, han har fått en hög inkomst från sina hushållsnära tjänster, som är väldigt populära hos singeldamer i övre medelåldern.
Har du tur kan du då och då möta Nisse utklädd till Stålmannen.
Tyvärr har han fått tag på en dräkt i juniorstorlek och det lilla som finns kvar av hans "mandom" kan vissa dagar dingla synligt halvvägs ner till marken.

OBSERVERA!!
Nisse kan inte flyga.
Tyvärr tycks han tro det och brandkåren har flertalet gånger fått komma till hans undsättning.

Nu var det ju visserligen inte Nisse vi skulle prata om, men han skulle klart platsa i TV.
Men hur kommer jag på enklaste sätt med i TV.
I något program liknande Ballar av stål där jag på fullaste allvar kan dela mina tankar och funderingar medans folk tror att jag ironiserar och förlöjligar?

Kom ihåg!
Inga djur kom till skada under tiden detta skrevs.
Nisse heter egentligen något annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0