Jubileumet

Härmed säger jag upp mej som vuxen.
Jag har bestämt mej för att jag bara vill ta det ansvar som passar en 8-åring.
Jag vill gå på McDonalds och tro att det är en 3stjärnig Michelin-restaurant.
Jag vill tycka att M&M är bättre än pengar, eftersom man faktiskt kan äta dom.
Jag vill springa omkring barfota i mjukt gräs, smutsa ner byxorna, ligger under ett stort träd och ha en saftkiosk tillsammans med mina bästa vänner en varm sommardag.

Jag vill ha regnställ och gummistövlar och få plaska i pölarna.
Jag vill att mamma gör goda mackor med varm choklad.
Jag vill tillbaka till den tid då livet var enkelt.
När allt jag kunde var något om färger, multiplikationstabellen och barnsånger.
Och inget bekymrade mej, för allt jag visste att jag inte visste, brydde jag mej inte om.
Allt jag kunde var att vara lycklig för att jag inte kände till alla de bekymmer jag skulle bekymra mej för.

Jag vill tro att världen är rättvis och att alla är ärliga och snälla.
En värld där allt är möjligt.
Jag vill ha möjligheten att bli överväldigad av de små sakerna och händelserna igen.
Jag vill leva enkelt igen.
Jag vill inte att min dag ska bestå av datatrassel, hushållsarbete och tråkiga tvätt tider.
Jag vill inte tänka på att få lönen att räcka en hel månad, jag vill slippa räkningar, skvaller och att mista människor jag tycker om.

Jag vill tro på betydelsen av en kram, ett vänligt ord, sann rättvisa, fred, drömmar och jag vill göra änglar i snön igen.
Så här är mitt VISA-kort, mina lägenhetsnycklar, mina räkningar och min pensionsförsäkring.
Härmed drar jag mej officiellt tillbaka som vuxen!

Vill ni diskutera saken måste ni fånga mej först - KULL!!
Vi ses i sandlådan.
Om jag får leka med dina grejer så får du leka med mina...


Kommentarer
Postat av: Pierre

Haha jo men nu är ju ändå frågan i allt detta. Hur ska du kunna lämna tillbaka dom sakerna? Isf måste du ju stulit dem från dag ett då du inte blivit vuxen från början. :)



Block, Spegel och 1000 gånger mer är mitt värt än vad du säger emot mig :)

2010-01-13 @ 20:08:04
URL: http://www.2easy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0