min hockeydebut

Vi kan summera den som så att jag i första perioden blev omkull åkt, killen jag krockade med landade på mitt knä samtidigt som jag vred det åt fel håll, vilket resulterade i smärta.
Inget mer med det, min debut skulle bli bra tänkte jag och förträngde smärtan som spred sej i hela knät och en bit upp i låret.
I tredje perioden lyckades jag nästan med det jag var med för.
Jag hakade en kille så han trillade pladask på mage.
Domaren såg inte min klubba fastkilad i hans skridsko utan ville visa ut honom för diving.
Gött jobbat där.
På väg ut från arenan trampade jag med samma knä på en isfläck och vred till det en gång till.
Nu är det lagom svullet, pulserar och gör väldigt ont.
Sara, som för övrigt jobbar på akuten, tycker jag ska åka in för det är något som inte är som det ska.
Så fler blogginlägg får ni kanske inte, om jag nu ska tillbringa natten på akuten i väntan på röntgen.
Vi får väl se vad jourhavande ssk säger när de behagar ringa upp.

Bilder från debuten kommer så fort Olofsson orkar koppla in kameran till datorn och lägger upp bilder på facebook så jag kan sno dom.
For your notice, jag hade Remstam´s gamla tröja så som ni förstår var det inte säsongens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0