mjölk-fundamentalist

Fundamentalism innebär ju att man har någon teori som man strikt följer.
Jag har funderat över detta, och följande kom jag fram till.

Jag är en mjölk-fundamentalist.
För efter omfattande studier, gällande mjölk som passerat bäst före datumet med nästan en vecka så kommer jag fram till att den passar utmärkt i kaffet.
Den luktar inte surt, och smakar inte surt.
Och det är en teori jag kommer fortsätta tro på.
Min nya livsåskådning, mjölken är inte för gammal förrän den klumpar sej.

Man ska inte följa datumet likt blinda fanatiker, tänk på att de endast finns där som en riktlinje.
Allt måste ha ett bäst före datum annars blir det inte godkänt av livsmedelsverket.



Ni som känner mej lite mer personligt vet ju mycke väl om att jag dricker upp mot 2paket mjölk dagligen.
Och självklart ur paketet, som ju faktiskt, enligt Gustavsson som jobbar på Arla, heter TB Edge.
Nu kommer han bli imponerad för det trodde han inte att jag kom ihåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0