skicka aldrig fruntimmer till affären

Igår ringde min bror och frågade om jag ville ha bloggmaterial.
Mitt svar var, självklart!
Han berättade historien bakom bilden han skickat för att jag på bästa sätt skulle kunna förmedla den vidare till er på ett roande sätt.
Det var så här, att Crille och Cicci bestämde sej för att gå till affären och handla något som de skulle laga till middag.
Medan Crille stod utanför konsum med deras gemensamma hund (amstaff för den som undrar) gick Cicci in och ställde den sista frågan om han ville ha något speciellt.
Det ville han, inget annat än mjölk och en kexchoklad.
Cicci kommer ut, de går hem.
Det visar sej dock att det enda Cicci köpt var mjölk och kexchoklad till Crille och plopp till sej själv, men någon middag blev det inte.
Så i ren hungerstrejk och samboprotest plockar Crille fram tallrik och bestick, öppnar sin kexchoklad och lägger snyggt och prydligt upp den på tallriken, för att äta den enda födan han fick.



Så om ni är hungriga, bör ni inte gå till Sjögatan när Cicci står för maten.
Hon har visst blivit glömsk på äldre dagar.

OBS
Crille behövde inte gå hungrig hela kvällen, utan maten kom på bordet till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0