tänkte skryta lite

Med min nyfunna kunnighet.

Jag är trött, jag sov dåligt inatt.
Därför borde jag nu tillämpa godhetsprincipen som säger att man ska förebygga lidande.
Genom att gå och lägga mej nu så är jag mindre trött imorgon och minskar därför på mitt lidande.
Jag ska också använda mej av lidandeminimeringsprincipen som säger att man ska minimera lidandet efter bästa möjliga mån, så går jag och lägger mej nu så minskar jag morgondagens lidande(tröttheten) i den mån jag kan.

Sen har vi ju självbestämmandeprincipen som säger att alla SKA respektera rätten att bestämma över sej själv.
Undantagsfall finns dock.
Vid medvetslöshet överlåtes självbestämmandet på en laglig ställföreträdare.
I detta fall är jag så trött att jag skälv inte kan ta rationella beslut och bestämmer härmed att min pappa är min lagliga ställföreträdare.
Skulle jag nu ringa honom och fråga om han tycker att jag borde gå och sova så skulle jag få ett JAAA i örat..
Så här och nu, bestämmer jag mej för att lyssna på min lagliga ställföreträdare.

Godnatt Kosmonauter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0