det här med mardrömmar...(känsliga läsare varnas)

Jag må vara nyss fyllda 24år, men tydligen är det ingen ursäkt för mardrömmarna att hålla sej borta.
Dom välkomnade visst sej själva häromnatten när det egentligen var meningen att jag skulle sova min allra skönaste skönhetssömn(vid 24års ålder behöver man den mer än någonsin, mest för att motverka 25års rynkor).

Hur som helst...

Jag vaknade upp med ett ryck, hjärtat bultade garanterat snabbare än en kolibris och den kalla svetten forsade längs kroppen på mej, försökte mena att jag kallsvettades, det var alltså ingen konstig särskrivning, kanske borde använt parentes här men vem bryr sej egentligen...(!?)

Jo, ni som följt den här blaskan sen urminnes tider vet att det finns en sak jag är livrädd för, något som får mina knän att skaka och blodet att frysa i ådrorna..

Varulvar!!
Vi testat genomstruket...
Varulvar!!
Usha mej, jag ryser vid tanken på dessa äckliga kritter..

Hade svårt att sova resterande timmar den natten, låg mest och inbillade mej att jag hörde deras frustande läten utanför min dörr och väntade på att dom, vilken sekund som helst skulle slita upp dörren och äta mej till middag, eller nattamat med tanke på tidpunkten.
Det var inte förräns senare nästa dag den slutliga funderingen kom...

Tänk om det varit varulvar i mitt rum, kanske under sängen..
För när jag såg mej själv i spegeln så inbillade jag mej att jag såg ut som... just en varulv!?
Snäll som jag är, av bästa kvalité, får ni äran att själva göra den bedömningen.


Kommentarer
Postat av: J

Nu blev jag rädd för att sova, igen :/



Jag hade många mardrömmar när jag var liten. Här är ett tips som kanske hjälper. När du gå och lägger dig, eller gärna lite innan. Tänk på något som får dig att känna dig trygg. Att skriva kanske hjälper också. Jag brukade tänka på Turtles (Du vet, teenage mutant hero turtles, hehe) och godis. Då drömde jag bara om det :)



Det här kanske inte är så roligt när man är själv: http://www.dreamviews.com/ (engelska)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream (engelska)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande

(svenska)



Jag har inte försökt än, men ibland så är jag medveten om att jag drömmer i mina drömmar :P Testa med en vän eller nåt.



För inte så längesen så drömde jag att en konstig figur jagade mig. Jag kunde bara slöa ner den med hjälp av en pistol och ett svärd. Nästa dröm jag hade så hade den där figuren en kompanjon. Tror det kan ha varit mina systrar (?).



Natti :)

2010-06-17 @ 23:57:24
Postat av: J

Verkar vara något fel med kommentarfunktionen igen, typiskt blogg.se.



Tips: wordpress.com eller blogspot.com :)

2010-06-17 @ 23:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0