det här med smaksensationer

Jag åt frukost nyligen, som vanligt bestod denna av gröt, äppelmos och mjölk.
Frågar ni mej så är det enda gången man kan äta äppelmos.
Det hör alltså inte till min favorit egentligen, men just gröt och äppelmos är två livsmedel som inte går att blanda med något annat.
Fattas det ena, så kan man inte äta det andra.

Detta tillsammans leder till en smaksensation utan dess like, det liksom kittlar på tungan, så gott är det.
Nu kom vi alltså in på smakupplevelser, kulinariska sådana också.

Många gånger har jag försökt tvinga på andra människor mina smaksnsationer, utan framgång.
Jag tänkte nu istället testa på er.

Saker som funkar UTMÄRKT ihop.
1. Mjölk och ostbågar(den hårda sorten)
2. Chokladpudding och ostbågar(den vanliga sorten)
3. Vitt vin och redbull
4. Mintu och varm oboy
5. Pepparkaka och ädelost


Observera att detta är väl beprövade metoder, det sorgliga är väl att det är saker man inte kan(läs bör) stoppa i sej varje dag.
Utöver detta är även kebab och potatismos en sensation.
Jag tror inte heller, eller vet, att jag inte är den enda som blandar dessa ting, det vore ju synd om jag var den enda människan som förstått konceptet med att blanda olika saker.

Men just ostbågar och mjölk är något jag inte fått många att smaka, dom som dock gjort det har hållt med mej.
Så berätta nu, vad blandar ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0