en tanke slog mej.... (!?)

Väl använt uttryck, nu vet ju inte jag hur ni gör i övriga Sverige, men så här, där jag bor, i dom mörkaste småländska skogarna, ungefär där socker missbrukas på högre nivå än på andra ställen, där är detta(tro det eller ej) fortfarande ett uttryck av bästa kvalité.
Men den tanke som just slog mej var vad tanken slog mej med!?

Är det verkligen aldrig någon annan som undrat över varför man säger "en tanke slog mej"?
"SLOG" mej...
Jahaja, med vadå?
Basebollträ?
Kofot?
Bomullstops?
En stark tanke kanske till och med använder betongfundament, vad vet jag.

Det konstiga är, dom som blir slagna av en tanke, dom svimmar aldrig.
Alltså... bommulstops..
Är ni med mej?
Å andra sidan så är ju det mesta datastyrt nu för tiden och den slående tanken kanske bara är visuell..
Fortfarande ingen som vet, men ett forskningsteam finns till förfogande och nobellpriset skall bliva mitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0