ett kungligt bröllop

Vart man än vänder sej just nu så handlar det om dagens bröllop.
Jag är nog en av dom enda som faktiskt inte brytt mej så där värst.
Det betyder dock inte att jag är republikan, jag är bara ingen hängiven royalist.

Hellre kung än president.
Väl medveten om att jag kommer låta som värsta tråkmånsen.
Men varför har vi egentligen ett kungahus?
Vad fyller dom för funktion?

Det ser bra ut utåt sett, och dom är bra representanter för vårt land, men sen då?
Ursäkta mej igen, men utöver att kosta staten en himla massa pengar, vad gör dom?

Jag tycker faktiskt att kungahuset ska återfå mer makt, lite mer som förr ii världen.
Kungar finns för att styra landet, så låt dom göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0