köpbegär...

Eftersom ingen människa är den andra lik så har vi alla olika saker vi känner behov av att köpa.
För mej är detta något så otippat som underkläder och DVD filmer, jag skulle lätt kunna byta trosor varje dag i 6månader och inte behöva tvätta, snabb uppskattning på mängden i den lådan alltså.
När det kommer till DVD...
Jag vet att det är 2010 och majoriteten av befolkningen laddar ner istället för att köpa..
Klart det händer att jag gör det samma, mest för att veta om filmen är värd att köpa, man kan ju inte ha vilken skit som helst i hyllan..
Nästa problem är att har men en film i en serie filmer så måste man ha resten också oavsett hur bra eller dåliga dom är.
Under ett samtal med min kumpan ganska nyligen så pratade vi om just DVD filmer, hon är lik mej i den frågan och man måste faktiskt alltid ha alla, man kan ju inte ha IceAge 2 och varken 1an eller 3an...
Hur som helst, jag fick för mej att räkna hur många jag har och att det var tvåsiffrigt visste jag ju..
88st plus SAW boxen...
Vet ni hur mycke pengar det är som jag har köpt film för?
Ett lätt överslag på siffran ger följande resultat 88x149=13122...
Nu har väl vissa varit billigare än 149kr medan andra varit dyrare, men överlag kostar en film 149kr.
Alltså, 13 000....
Det är inte konstigt att folk laddar ner nu för tiden alltså.
Vad ville jag ha sagt?
Tänk vad pengar man slösar på egentligen jävligt onödiga saker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0