när är det nog?!

Om man älskar någon, som ständigt lyckas med att reta upp en.
Eller... man tror man älskar någon rättare sagt.
Hur vet man ens om man älskar någon?
Åter till frågan.
Säg att man älskar någon, men man bara blir osams hela tiden, när är det isåfall nog?

En gång fick jag höra att - bara man älskar varann så är det aldrig nog.
Kanske visste inte denna människan vad irritation är, och framför allt inte hur det känns.
Eller så kanske personen i fråga har rätt.
Varje människas eviga strävan är ju efter kärlek, det är väl det man lever för?!
Det borde vara det livet går ut på, att hitta den man verkligen skulle kunna stå ut med hela livet.
Men om man bara retar upp varann, hur ska man då klara hela livet?
Och om man mot förmodan skulle hitta den man ska leva med, hur ska man då veta det innan man dör?
För det är ju faktiskt när man dör som man vet säkert att det var just den personen.

Skitskumt inlägg, men alltså, det är en bra fråga detta!!

Hur vet man att det verkligen är kärlek till personen och inte bara kärlek till kärleken?
Skulle döda för svaret.


Kommentarer
Postat av: hampus

Hade jag spenderat en stund med dina tankar fransson så hade jag gått vilse och aldrig hittat ut igen. Det är jag 110% säker på

2010-06-16 @ 09:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0