Överdriver nu igen

Det var med en chock som jag verkligen fick vrida ut de sista mjölkdropparna ur paketet nyss, det höll på att gå så hemskt att jag fick äta gröt utan mjölk, hemska tanke..
Ändå köpte jag 2liter igår på eftermiddagen, jag drack ju mjölk till maten, men resten då?

Jo, den måste jag ju druckit upp den också då.
Vissa dagar är 2liter mjölk =baggis i mitt hushåll.
Notera då att mitt hushåll inte innefattar några mystiska personer utan jag får väl helt enkelt sträcka på mej och vara stolt över att jag helt själv står för den konsumtionen.

Man kan bli stark av mjölk har jag hört.
Mjölk ger starka barn, men frågan är vad som händer vid överdriven konsumtion.
Eftersom mjölkpaketen inte har några bipacksedlar innehållande eventuella bieffekter fick jag ju självklart fråga den som har svar på allt, nämligen 118100.

Vad händer om man dricker för lite eller för mycke mjölk?
Om man dricker för lite mjölk är det lätt att man drabbas av benskörhet och kalkbrist.
Men man ska å andra sidan inte dricka för mycke, då mjölk är väldigt fett och det är lätt att bli allergisk vid överdriven konsumtion.


Jahasaja, man kan bli allergisk...!?


Kommentarer
Postat av: geeferz

En annan fin grej på temat "vart-#%&&/-tog-mjölken-vägen" är om man bor i ett hushåll med två personer.. Då kan man ibland få höra den intelligenta frasen: Men VEM har druckit upp all mjölk!? Hmm ja vem kan de va..... :)

2010-06-24 @ 16:24:42
URL: http://geeferz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0