(pluggar)

I talspråk, parentespluggar.
Någon mer än jag som lyckas med detta?
Spelar ingen roll hur hårt jag än tar mej i kragen så blir det inget vettigt gjort.
Bestämde mej för att plugga idag så fort jag vaknade men har fortfarande inte kommit igång.
Vad har jag gjort istället?
Städat, mest för att slippa plugga..
Tog en promenad, måste man ju när det är sol.
Duschat, varför spara det till sen när man kan få det gjort nu?
Suttit vid datorn med en massa distraktionsmoment, allt för att plugga så lite som möjligt.
Definitionen parentesplugg lyder-
Sitt vid datorn, starta både facebook, spotify och alla andra diverse sidor du är medlem på och resultatet blir att du tror att du pluggar.
Boken ligger ju åtminstone uppslagen på rätt sida bredvid, men mycket längre än så kommer man liksom aldrig.
Men hey, att boken är framme är ju bättre än inget.
SKärpning Fransson, ska ta mej en kopp kaffe, boken och gå ut och sätta mej i solen, då har jag liksom längre inget val.

Kommentarer
Postat av: J

Exakt så är det för mig också, förutom att jag inte använder facebook. Resultatet av det är att jag har en massa böcker på skrivbordet som jag aldrig läser :)

Nästan enklare med böcker i datorn, fast inte ens det är något man fastnar i, speciellt inte när det bara är att starta upp webbläsaren och börja surfa och ha kul istället. Jag har sämst självdisciplin.

2010-06-21 @ 13:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0