hur man är nostaligisk

Jag är inte så värst känd för att vara nostalgisk, och även om jag är det gällande vissa saker så pratar jag gärna inte högt om det.
Men det betyder ju inte att jag inte kan definiera ordet Nostalgi.

Nostalgi är -
En period i ditt liv, som du minns mycket väl och skulle vilja leva om.
En idol under den ljuva barndomen.
En plats där du upplevt något som betyder mycke för dej.
Ett ord, som du använt mycke under en period.
osv osv osv.

Men jag tänkte gå igenom vad som är riktigt nostalgiskt ur Fransson synpunkt.

1. Esa Keskinen
2. Kenneth Kennholt
3. 1995
4. Björnes Magasin
5. Trasdockorna
6. Joel bitar
7. Hockeypulver
8. Sockervadd
9. 245or
10. TURTLES!!!

Esa och Kenneth kan om 10år med fördel bytas ut mot exempelvis Pelle Gustavsson.
Vad gäller 245an, finns det någon bil som kan slå den i fulhet?
Jag minns som igår, dessa polisbilar, eller ännu värre, de svartmålade saab modellerna.
Men visst är det nostalgiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0