positivt överraskad

blev jag nyss.
Ett tag har jag gått och grämt mej över hur mycke jag skulle få betala i restskatt i år.
Min svägerska meddelade nyss att man med e-legitimation kunde logga in på skatteverket och kolla hur det såg ut.
Men nerverna långt upp i halsen gick jag in.
Jag var beredd att betala, ett par hundra hade jag räknat med.
För er vetskap så var jag sjukskriven hela förra året och fick då sjukersättning från försäkringskassan.
Ni som fått någon sorts ersättning från dom borde också undrat över skatten.
Slår man ut det lite fint så betalar man runt 26-27% i skatt, och av den anledning var jag beredd att betala.
Men enligt deklarationen -
Prelimiärt belopp att få tillbaka 308kr.

Man ska glädjas åt det lilla, jag slapp betala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0